Bonnie Doon

Info over het merk Bonnie Doon

Over Bonnie Doon

Het modieuze, vrolijke en kleurrijke merk Bonnie Doon wordt in het jaar 1957 in Amerika opgericht door Alex Lee Wallau. De merknaam van het beenmodemerk is echter van Schotse afkomst. ‘Bonnie’ betekent mooi en ‘Doon’ is de naam van een rivier in Schotland. Founding father Wallau brengt met zijn nieuwe merk een sterke combinatie van kwaliteit en mode, tegen een redelijke prijs op de Amerikaanse markt.

Nederland maakt in 1969 voor het eerst kennis met de kwaliteit van Bonnie Doon als Robert Puper de Nederlandse agentuur van het merk in handen krijgt. De import vanuit Amerika blijkt al snel succesvol en zo wordt in januari 1970 de firma Robert Puper opgericht: het startschot voor de verkoop in Nederland van de modische beenbekleding van het Amerikaanse merk Bonnie Doon.

Sinds de introductie op de Nederlandse markt in 1969 is Bonnie Doon uitgegroeid tot een succesvol totaalconcept. In beenmodespeciaalzaken, kinderkledingwinkels en warenhuizen in Nederland wordt de uitgebreide collectie van het merk verkocht.

Ook in andere Europese landen timmert Bonnie Doon inmiddels hard aan de weg. In Frankrijk is in 2007 de eerste Bonnie Doon boetiek in Straatsburg geopend.

Specialisatie is één van de sterkste punten van Bonnie Doon. Daarom zal het merk zich ook in de toekomst blijven concentreren op de modische beenmode en aanverwante artikelen. Naast het uitgebreide basisassortiment brengt het merk twee keer per jaar een geheel nieuwe seizoenscollectie uit.

Naast een uitgebreid kleurenpallet maakt Bonnie Doon bovendien in veel van de grofbrei-artikelen gebruik van het materiaal orlon, een superzachte en destijds veel geprezen acrylsoort. De orlon kniekous, vernieuwend én kleurrijk, maakt het merk Bonnie Doon groot in Europa. Niet voor niets is de slogan uit deze tijd: “Bonnie Doon, the highest name in knee-hi’s”.